Előfordul, hogy a környezetedben valami nem úgy alakul, ahogy te szeretted volna. Nem azt a munkát kapod meg, amit kiadtál feladatként, nem motivált a kollégád vagy nem arra az időpontra készül el otthon a párod, mint amit megbeszéltetek, stb.
Gyakran kérdezik tőlem, hogy mi az a módszer, amivel lehet tenni azért, hogy ne veszítsem el az irányítást a dolgok felett és ne kerítsenek hatalmukba az ebből fakadó frusztráló érzelmek.
Erre azt szoktam kérdezni, hogy tudja a környezeted, hogy nem voltál elégedett? És azt, hogy miért nem? Hogy mi lett volna a jó hozzáállás, vagy megoldás a számodra?
A válasz: persze, biztos látták rajtam, hogy ideges vagyok.
Na igen, de adtál jó visszajelzést? Itt már ráncolódnak a szemöldökök. Jó visszajelzést?
Vajon a környezetünk úgy értelmezi a viselkedésünket ahogy mi látjuk? Mi pedig tudjuk mi a baj, vagy csak bele tudjuk gondolni, hogy mi lehet?
A tiszta és építő visszajelzés nem csak a kapcsolatokra, de a kollégák motivációjára és a Te motivációdra is erősen hat vezetőként. A legjobb cégek 2 dologban emelkednek ki: fejlődési lehetőséget biztosítanak és visszajelzést adnak a kollégáknak.
Ez az egyik leghatékonyabb módszer a motiválásra: az építő visszajelzés. Fejleszt, elismer és irányt mutat, ha jól csinálod.
Csináld hát jól!
(A következő bejegyzésben mutatom hogyan!)